عمر کیف های چرم
نوشته شده توسط : علی پور

وجود واژه‌هایی نظیر ادیم، کیمخت، ساغری، تیماج، سختیان در لهجه پارسی قبل از اسلام و همینطور وجود واژه و کلمه های دارای ربط با وسایل و ابزار های چرمی مانند سختک، کمربند، انگشتیان، مشک و … در متون سابق نشان دهنده استفاده گسترده از چرم در ایران پیش از اسلام می باشد . چرم از پوست حیوان‌ها زیادی تنظیم می شود و تقریبا از آغاز با بشریت همراه بوده می باشد . طی سالها و با پیشرفت بشر، اشکال گوناگون چرم به وجود آمده اند که می توانید در این مطلب مطالعه فرمایید .

کیف دوشی 
مقاله‌ها مرتبط چه‌طور
عمر کیف های چرم را ارتقاء دهیم؟ چه گونه
کفش چرمی را تمیز کنیم؟ سه
رویکرد آسوده برای محافظت از کفش ها برای این که به طیف وسیعی از تولید ها اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به مغازه اینترنتی بامیلو مراجعه کنید .
مشاهده
لیست بها تولیدات اوریجینال مد و فشن leather-goods-from-florence-and-italy
[1600x1200]
جنسی هست که از دبّاغی پوست نپخته جانوران، به‌ ویژه گاو به‌ دست می ‌آید . مراحل دبّاغی، پوست فسادپذیر را به یک ماده ی طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف ‌پذیر جهت کاربردهای متفاوت تبدیل می‌ کند . چرم و ترکیبش با چوب، اساس های تکنولوژی باستان را شکل می‌ داد . صنعت چرم و صنعت خز با نیز متفاوت ‌اند . پوست‌ ها و پوست‌ های ناپخته در تولید چسب و ژلاتین هم کاربرد دارند . از ترکیب پوست جانوران با مواد گوناگون نظیر زاج سفید، پوست درخت صنوبر، کاج، بلوط، فندق، کائوچو، سماق و مواد شیمیایی دیگر، متاع انعطاف پذیری به نام چرم به دست می آید .

دباغ
منزل ای در مراکش دباغ
خانه ای در مراکش تاریخچه
چرم در ایران به نوشته ابن یمین ایرانیان باستان از پوست حیواناتی نظیر گاومیش و گاو و گوسفند برای تالیف برروی آن استفاده می‌کردند وابن یمین در نوشته‌ها یش بر تالیف فرمان های داریوش بر روی چرم اشاره کرده است . بنا بر بعضا روایات اوستا را بر دوازده هزار قطعه پوست گاو متن بودند .همینطور پوست ن÷وشته‌هایی که در اورامان کردستان یافت گردیده و در موزه بریتالنیا نگهداری می شود نشان دهنده به کار گیری از پوست برای نگارش در دوره اشکانیان است .

قرآن
قدیمی نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو نوشته شده قرآن
کهن نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو متن شده نوشته‌ های خواجه رشید الدین مربوط به مقطع پس از هجوم مغول، نشان‌ گر رونق تجارت چرم و پوست در ایران بوده است، این اسناد گواه شهرت برخی شهرها مانند تبریز و شیراز در این عصر می‌باشد . در زمان قاجار، همدان مرکز اساسی ایجاد نوعی چرم، دارای شهرت به “چرم همدانی” بوده، که از پوست گوسفند تهیه و تنظیم می‌ شد . در سال ۱۲۶۷ از گزاره کارهایی که امیر کبیر به نمایشگاهی در لندن فرستاد، پوست بود . به علاوه در این دوره صادرات پوست و چرم، از اغلب شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق دوچندان داشت . علاوه بر همدان، شهرهای تبریز و اصفهان نیز در تولید و صادرات چرم سهم به‌ سزایی داشتند . او‌لین کارخانه چرم سازی ایران در سال ۱۳۰۸ خورشیدی در شهر تبریز سازه شد و پس از آن در همدان، تهران و اصفهان نیز کارخانه‌ هایی تاسیس شدند .

اولی
کارخانه ی چرم ایران-تبریز اولین
کارخانه ی چرم ایران-تبریز برای این‌که به طیف وسیعی از محصول ها اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به دکان اینترنتی بامیلو مراجعه کنید .
مشاهده
لیست بها تولیدها اوریجینال مد و فشن گونه های
چرم چرم
سبک
چرمی می‌باشد که از پوست حیواناتی نظیر گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که دوچندان ظریف و نازک است و به همین علت نیز در ایجاد محصولاتی نظیر لباس، کاپشن و دستکش به کارگیری گردیده و از دسته کیفیت تحت خیس آن به عنوان آستری کفش و جامه استعمال می گردد .

چرم
سبک
چرم
نصفه سنگین
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کیمیا و گران بها بودن بیشتر در تولید محصولاتی که جنبه تزیینی دارا هستند و یا این که گران‌قیمت محسوب می شوند مورد به کارگیری قرار می گیرد .

 





:: برچسب‌ها: کیف دوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: